Nog 11 dagen... - Reisverslag uit Nunspeet, Nederland van Willemijn Knulst - WaarBenJij.nu Nog 11 dagen... - Reisverslag uit Nunspeet, Nederland van Willemijn Knulst - WaarBenJij.nu

Nog 11 dagen...

Door: Willemijn Knulst

Blijf op de hoogte en volg Willemijn

16 September 2013 | Nederland, Nunspeet

Nog 11 dagen… Jaja, het komt nu echt dichterbij. Over 11 dagen ga ik het oude vertrouwde Nunspeet toch echt verwisselen voor het Zuid-Afrikaanse. Bijna mag ik daar de zwarte kinderen in mijn armen sluiten en een band met hen op gaan bouwen. Ik kijk er echt naar uit om te gaan, vooral als ik de blogs lees van de vrijwilligers die momenteel al aan het werk zijn bij de Goeie Hoop. De foto’s van die lieve zwarte kindjes vind ik echt prachtig en het begint dan serieus te kriebelen om te gaan. Alle verschillende activiteiten en werkzaamheden met de kinderen en relaties opbouwen met de kinderen en vrijwilligers, afgewisseld met het bekijken van de prachtige natuur in Zuid-Afrika lijken me geweldig!

Aan de andere kant moet ik eerlijk zeggen dat ik het ook spannend vind om te gaan en nu al moeite heb met het afscheid nemen. Het is zo onwerkelijk als je al die goeie wensen en adviezen in ontvangst neemt en te bedenken dat ik hen zeven en halve maand niet ga zien. Al geniet ik echt van al het medeleven en de positieve reacties van iedereen! Dit maakt het treffen van alle voorbereidingen zeker tot een geweldige tijd. Afgelopen zaterdagavond heb ik een superleuk afscheidsfeest gehad met alle vrienden en familie. Ik wist van niks en opeens was iedereen bij elkaar om alvast afscheid te nemen onder het genot van Zuid-Afrikaanse wijn:) Lieve vrienden en familie, superbedankt hiervoor!

Bij deze wil ik ook iedereen heel hartelijk bedanken die mijn vrijwilligerswerk financieel mogelijk heeft gemaakt. In het bijzonder wil ik de bedrijven bedanken die mij gesponsord hebben: Prominent, Molenaar Welzijn, Knulst Woninginrichting, Autobedrijf Wim Prins, Van Klompenburg Hekwerk en Beveiliging. Zonder hen was het onmogelijk om te gaan. Daarnaast heb ik ontzettend veel gekregen van familie, vrienden, kennissen, collega’s. Dit vind ik echt bijzonder en ik ben jullie zeer dankbaar!

De laatste dagen in Nederland ga ik nog enorm genieten van iedereen hier en het volgende bericht zal ik als alles goed mag verlopen en bij leven en welzijn natuurlijk, plaatsen vanuit het Goeie Hoop Huis in Gordon’s Bay in Zuid-Afrika!!!:)

P.S. Als u/jij een mailtje wilt ontvangen wanneer ik een nieuw reisverslag geplaatst heb, kan je dat aangeven door uw/jouw email-adres linksonder dit verslag in te vullen onder het kopje ‘Blijf op de hoogte’.

Liefs Willemijn.

  • 16 September 2013 - 20:56

    Jorieke:

    Ha Willemijn/Steunkous! ;-)

    Een heel goede tijd gewenst in Zuid-Afrika!! 'k Ga je verslagen zeker volgen! ;-)

    Liefs Jorieke

  • 16 September 2013 - 21:45

    Heleen:

    Lieve lieve steunkous!

    Superjammer dat ik er zaterdag niet bij kon zijn, maar ik zag een leuke foto voorbij komen dus volgens mij is het helemaal geslaagd daar! Spannend hoor zo lang weggaan! We gaan in ieder geval als je terug bent weer een keertje daten hoor haha :)
    Hele goede tijd daar gewenst, ga er loeihard van genieten en dikke schik maken enzo :D
    Ik word ook een trouwe volger van je blog hoor!

    Liefs, Heleen

  • 28 September 2013 - 10:26

    Melissa Kok:

    Hi Willemijn,

    Leuk om je reisverslagen te lezen en wat een geweldig afscheidsfeest heb je gehad zeg!

    Heel veel succes en een mooie tijd toegewenst meid!

    Liefs,
    Melissa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willemijn

Aan de voet van het Hottentots-Holland gebergte ligt Child and Youth Care-centre genaamd ‘Goeie Hoop’. Goeie Hoop is een opvanghuis voor verwaarloosde, misbruikte, mishandelde en zieke kinderen uit de omliggende krottenwijken. Het doel van dit project is om beschadigde kinderen te helpen herstellen, zodat ze weer sterk genoeg zijn om de omstandigheden aan te kunnen in de wijken waar ze vandaan komen. Vanaf 26 september 2013 hoop ik voor 7 maanden te werken bij 'Goeie Hoop' als vrijwilliger.

Actief sinds 02 Juli 2013
Verslag gelezen: 473
Totaal aantal bezoekers 18651

Voorgaande reizen:

26 September 2013 - 06 Mei 2013

Willemijn Knulst in Zuid-Afrika

Landen bezocht: