Goeie Hoop - Reisverslag uit Nunspeet, Nederland van Willemijn Knulst - WaarBenJij.nu Goeie Hoop - Reisverslag uit Nunspeet, Nederland van Willemijn Knulst - WaarBenJij.nu

Goeie Hoop

Door: Willemijn Knulst

Blijf op de hoogte en volg Willemijn

02 Juli 2013 | Nederland, Nunspeet

Beste allemaal,

Over een aantal maanden is het echt zover, dan hoop ik voor zevenenhalve maand naar Zuid-Afrika te vertrekken. Op 27 september 2013 vertrek ik naar Gordon’s Bay in Zuid-Afrika om als vrijwilliger te werken bij crisisopvang 'Goeie Hoop'. 'Goeie Hoop' is een opvanghuis voor verwaarloosde, misbruikte, mishandelde en/of zieke kinderen die meestal uit de omliggende krottenwijken komen. Goeie Hoop biedt een veilige leefomgeving aan kinderen. Het doel van het project is om beschadigde kinderlevens weer te helpen herstellen zodat ze sterk genoeg zijn om de omstandigheden aankunnen in de wijken waar ze vandaan komen.

Ik kijk er naar uit om wat te mogen betekenen voor deze kinderen en hen liefde en verzorging te geven. Daarnaast mag ik veldwerkers assisteren met kinderbijbelclubs in de omgeving.

Voor meer informatie over 'Goeie Hoop' en mijn werk daar, kun je kijken op www.goeiehoop.nl.

Mijn periode van verblijf als vrijwilliger bij Goeie Hoop brengt kosten met zich mee. Ik zou het op prijs stellen als u/jij mijn werk wil sponsoren. Dit kan via een gift over te maken naar bankrekeningnummer 6849217 t.n.v. Stichting Kinderhulp Mondiaal met beschrijving Willemijn Knulst/Goeie Hoop. (Giften zijn fiscaal aftrekbaar).

Tijdens mijn verblijf in Zuid-Afrika houd ik jullie via deze weblog op de hoogte van mijn belevenissen.

Hartelijke groet,
Willemijn.

  • 02 Juli 2013 - 20:59

    Cas:

    Wauw... Wat een enorme uitdaging & een lange tijd.
    Ben jaloers, wat zal dat een goede en indrukwekkende tijd zijn.

    Heel veel sterkte met de voorbereidingen!
    Liefs Cas

  • 02 Juli 2013 - 21:06

    Marith:

    Ha Willemijn,

    Wat leuk dat je dit gaat doen zeg! Ook wel spannend lijkt me, zolang weg uit NL...
    Ga je hier je skills van de Master SEN inzetten? ;)

    Succes alvast!

  • 02 Juli 2013 - 21:28

    Karin:

    Hey Willemijn,

    Ik wens je een hele mooie tijd toe en ik ben ervan overtuigd dat jij de kindertjes daar heel veel liefde en zorg gaat geven!!
    Je komt vast terug met een koffer vol mooie verhalen!

    Alleen wel "een beetje jammer" dat wij je nu moeten gaan missen bij de bakker:-(
    Maar....ik ga je verhalen zeker volgen op je blog.(dan ga ik ze lezen op zaterdag, dan ben je er toch nog een beetje bij;-) )

    Groeten Karin.

  • 03 Juli 2013 - 10:46

    Berdien:

    Leuk joh! Mooi om dat te gaan doen!
    Heel veel succes!

    groetjes Berdien

  • 16 Juli 2013 - 10:18

    Willeke:

    Liebe, ik ga jou zo hard volgen!:) XX Willeke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willemijn

Aan de voet van het Hottentots-Holland gebergte ligt Child and Youth Care-centre genaamd ‘Goeie Hoop’. Goeie Hoop is een opvanghuis voor verwaarloosde, misbruikte, mishandelde en zieke kinderen uit de omliggende krottenwijken. Het doel van dit project is om beschadigde kinderen te helpen herstellen, zodat ze weer sterk genoeg zijn om de omstandigheden aan te kunnen in de wijken waar ze vandaan komen. Vanaf 26 september 2013 hoop ik voor 7 maanden te werken bij 'Goeie Hoop' als vrijwilliger.

Actief sinds 02 Juli 2013
Verslag gelezen: 1033
Totaal aantal bezoekers 18662

Voorgaande reizen:

26 September 2013 - 06 Mei 2013

Willemijn Knulst in Zuid-Afrika

Landen bezocht: